Termene si condiții
Termene si condiții de utilizare a magazinului online
1. Introducere. Condiții generale
1.2. Vizitarea, folosirea sau comandarea produselor vizualizate pe magazinul online https://lavonio.ro/ (denumit in continuare “Magazinul Online”) implică acceptarea Termenelor si condițiilor de utilizare ce vor fi detaliate mai jos în prezentul document.
1.3. Acest Magazin Online poate fi accesat în mod gratuit, iar simpla navigare în paginile acestuia nu este condiționată de înregistrarea ca utilizator (crearea unui cont de utilizator pe Magazinul Online).
1.4. Pentru a beneficia însă de produsele prezentate pe acest Magazin Online, precum achiziționarea produselor din ofertele publicate, primirea unui newsletter, sau verificarea situației unor comenzi proprii, va trebui să vă înregistrați ca utilizator (să vă creați un cont de utilizator pe Magazinul Online (https://www.lavonio.ro/inregistrare/).
1.5. Dacă folosiți prezentul Magazin Online, sunteți responsabil cu privire la păstrarea confidențialității datelor de acces în contul dumneavoastră de utilizator creat pe Magazinul Online și sunteți de acord să vă asumați responsabilitatea pentru toate activitățile efectuate din contul dumneavoastră de utilizator, astfel creat pe Magazinul Online.
1.6. Daca oricare dintre clauzele de mai jos va fi găsita nulă sau nevalidă, indiferent de cauză, aceasta nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze. Odată cu lansarea comenzii, Cumpărătorul acceptă fără obiecțiuni Termenele și condițiile de utilizare prezentate mai jos, valoarea acestora fiind aceeași cu a unui contract valabil încheiat conform legii române.
1.7. Societatea, LAVONIO s.r.o., în calitate de proprietar al Magazinului Online își rezervă dreptul de a schimba și actualiza în orice moment conținutul acestei platforme, precum și Termenele și condițiile de folosire, Politica de livrare a produselor, politica de retur, fără niciun fel de notificare prealabilă. Datorită acestui fapt, va rugăm să vizitați periodic aceste secțiuni pentru a verifica Termenele și condițiile pe care ați agreat să le respectați.
1.8. Societatea LAVONIO S.R.O. își rezerva dreptul de a închide conturi de utilizatori, de a modifica sau elimina texte, imagini, hyperlinkuri, la propria sa discreție.
1.9. Fiind de acord cu aceste Termene si condiții, Cumpărătorul își asumă în totalitate drepturile și obligațiile ce decurg din folosirea Magazinului Online.
1.10. Pentru folosirea în bune condiții a Magazinului Online, se recomandă citirea cu atenție a Termenelor si condițiilor astfel prezentate.
2. Despre noi și despre Magazinul Online
2.1. Prezentul Magazin Online este proprietatea societății LAVONIO S.R.O., societate cu răspundere limitată, cu sediul social in Republica Cehă, Oraș Slavicin, Nadrazni 270, cod poștal 76321, înregistrată la Registrul Comerțului din Cehia sub nr. 60749440, Cod TVA CZ60749440, având adresa în România la Oradea, Str. Michelangelo Nr. 25, Jud. Bihor, Cod postal 410431, și cont deschis în România la banca Unicredit Bank S.A., IBAN: RO75 BACX 0000 0026 8838 2000, denumită în cele ce urmează „Vânzătorul”.
Relații cu clienții. Datele de contact ale Vânzătorului sunt următoarele:
Email: info@lavonio.ro
Telefon: +40 373809505
Adresă: Expandeco - LAVONIO, Str. Michelangelo, Nr. 25 Oradea, Jud. Bihor, Cod postal 410431.
2.2. Acest Magazin Online reprezintă o platformă web prin intermediul căreia Vânzătorul oferă spre vânzare produse de larg consum (i.e. FMCG - Fast-Moving Consumer Goods), cu ridicata (i.e. en-gros) și cu amănuntul (i.e. en-detail) (denumite în continuare „Produsele”), către cumpărători care doresc să cumpere aceste Produse (denumiți in continuare in mod colectiv „Cumpărătorii”, iar singular „Cumpărătorul”). Cumpărătorii pot sa vizualizeze ofertele pe care Vânzătorul le publică în Magazinul Online și ulterior să cumpere Produsele din cuprinsul acestor oferte printr-o comanda efectuată prin intermediul Magazinului Online. După recepționarea comenzii, Vânzătorul va livra Produsele către Cumpărător.
2.3. Cumpărătorii pot fi:
i) persoane fizice sau juridice care au calitatea de profesioniști care exploatează o întreprindere, adică exercită sistematic o activitate organizată ce constă în producerea, administrarea ori înstrăinarea de bunuri sau în prestarea de servicii, indiferent dacă are sau nu un scop lucrativ. Cumpărătorii care au calitatea de profesioniști vor fi denumiți în prezentele Termene și condiții, în mod colectiv ”Cumpărătorii Profesioniști” și individual ”Cumpărătorul Profesionist”.
sau
ii) persoane fizice care au calitatea de Consumatori, adică orice persoane fizice care au vârsta de peste 16 ani și care acționează în scopuri din afara activității lor comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale. Cumpărătorii care au calitatea de Consumatori vor fi denumiți în prezentele Termene și condiții, în mod colectiv ”Cumpărătorii Consumatori” sau ”Consumatorii”, și individual ”Cumpărătorul Consumator” sau ”Consumatorul”.
3. Prin comanda plasată în Magazinului Online, între Cumpărător și Vânzător se încheie un contract de vânzare.
3.1. Prin comanda transmisă de Cumpărător către Vânzător prin intermediul Magazinului Online, Cumpărătorul și Vânzătorul intră într-un raport juridic specific unui contract de vânzare. Contractul de vânzare a Produselor se consideră încheiat la data finalizării comenzii efectuate de Cumpărător în Magazinul Online. Transferul dreptului de proprietate asupra Produselor de la Vânzător la Cumpărător are loc la data predării Produselor către Cumpărător.
3.2. Principalele condiții ale contractului de vânzare între Cumpărător și Vânzător, care se referă (dar nu se limitează doar la) la cantitate, preț, modalitatea de plată, modalitatea de livrare a produselor și costurile aferente, vor fi specificate în email-ul de confirmare a comenzii pe care Magazinul Online îl va trimite automat Cumpărătorului.
4. Procedura de achiziționare a Produselor prin intermediul Magazinului Online
Procedura de achiziționare a Produselor prin intermediul Magazinului Online constă, în esență, in următoarele operațiuni:
- Înregistrare ca utilizator:
Pentru a achiziționa Produsele vă puteți înregistra ca utilizator al Magazinului Online, prin completarea informațiilor solicitate in formularul de înregistrare generat de Magazinul Online. - Achiziție fără înregistrare:
Achiziționarea Produselor se poate face și prin simpla completare a formularului de comandă, fără să fie necesar să vă înregistrați ca utilizator al Magazinului Online; - Identificarea și alegerea Produselor:
Identificarea și alegerea Produselor pe care doriți să le achiziționați se face prin adăugarea acestora în coșul de cumpărături. Precizam ca adăugarea unui Produs în coșul de cumpărături, în lipsa finalizării comenzii, nu atrage după sine înregistrarea unei comenzi, implicit nici rezervarea automata a Produsului. - Efectuarea comenzii:
Efectuarea unei comenzi, prin intermediul Magazinului Online, pentru unul sau mai multe tipuri de Produse prezentate în Magazinul Online. Comenzile se pot face doar prin intermediul Magazinului Online, nefiind acceptate comenzile telefonice sau prin email. - Plata Produselor:
Plata prețului Produselor se poate face prin una din următoarele modalități:
i) Plata online:
Plata prețului Produselor se poate face concomitent cu efectuarea comenzii, cu cardul bancar, Apple Pay sau Google Pay, prin platforma de plăți online furnizată de procesatorul de plăti online ShoptetPay.
În cazul plăților online, Vânzătorul nu este și nu poate fi considerat responsabil pentru niciun cost suplimentar suportat de Cumpărător, inclusiv, dar fără a se limita la, comisioanele de conversie valutară aplicate de banca emitentă a cardului, dacă moneda de emitere a acestuia diferă de RON. Toată responsabilitatea pentru aceste costuri revine exclusiv Cumpărătorului.
Precizăm că, în cazul în care Vânzătorul constată că, din orice motive, banca emitentă a cardului nu a acceptat tranzacția sau că procesatorul de plăți online a invalidat tranzacția, Vânzătorul va transmite Cumpărătorului un e-mail dându-i opțiunea de a plăti ulterior cu un alt card. Vânzătorul va proceda la expedierea Produselor către Cumpărător doar după ce Vânzătorul a încasat prețul acestora.
ii) Plata ramburs la curier:
Prin comanda efectuată Cumpărătorul poate alege să plătească prețul Produselor la momentul livrării acestora, cu numerar (cash) sau cu cardul bancar (dacă firma de curierat are la dispoziție o astfel de modalitate de încasare a prețului). Curierul va preda Produsele către Cumpărător doar după ce a încasat prețul acestora. - Acordul Cumpărătorului de a fi contactat după efectuarea comenzii:
Prin finalizarea comenzii, Cumpărătorul consimte că Vânzătorul poate sa îl contacteze, prin email sau telefon (text sau voce), în orice situație in care este necesara contactarea Cumpărătorului; - Corectitudinea datelor:
Prin finalizarea comenzii Cumpărătorul consimte că toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumpărare și livrare a Produselor, sunt corecte, complete si adevărate la data plasării Comenzii și predării Produselor;
Confirmarea comenzii:
După finalizarea comenzii, Cumpărătorul va primi un email de confirmare care va conține principalele condiții ale contractului de vânzare încheiat între Cumpărător și Vânzător. Aceste condiții se referă, printre altele, la cantitate, preț, modalitatea de plată, modalitatea de livrare a Produselor și costurile aferente. - Modificarea ofertei de către Vânzător:
În cazul în care, ulterior transmiterii către Cumpărător a email-ului de confirmare a comenzii, Vânzătorul constată că oricare dintre cerințele specificate în comandă nu poate fi îndeplinită, va transmite Cumpărătorului, prin e-mail, o ofertă modificată care va fi considerată o propunere de încheiere a unui act adițional de modificare totală sau parțială a contractului de vânzare inițial, act adițional care va fi încheiat la data la care Vânzătorul va primi, la adresa de e-mail specificată în prezentele Termene și condiții, confirmarea Cumpărătorului că a acceptat noile condiții contractuale din oferta modificată. În cazul în care Cumpărătorul refuză oferta modificată și plata prețului a fost deja efectuată, Vânzătorul va returna in contul Cumpărătorului suma plătită, în termen de maximum 7 (șapte) zile lucrătoare de la data la care Cumpărătorul și-a exprimat în mod expres intenția de reziliere a contractului.
5. Prețurile Produselor
5.1. Preturile Produselor afisate pe Magazinul Online la momentul achiziției sunt exprimate în RON (i.e. Lei) și reprezintă preturile de achiziție ce vor fi menționate pe factura de cumpărare emisă de Vânzător, preț la care se adaugă costurile asociate cu ambalarea Produselor și costurile de livrare.
5.2. Costurile de ambalare a Produselor și de transport vor fi aduse la cunoștința Cumpărătorului înainte de momentul finalizării comenzii.
5.3. Preturile de achizitie includ TVA.
5.4. Vânzătorul poate stabili o valoare minimă a comenzii pe care trebuie să o efectueze Cumpărătorul. Aceasta valoare minimă va fi adusă la cunoștința Cumpărătorului prin afișare pe Magazinul Online întru-un mod vizibil și ușor accesibil.
5.5. Eroare de preț: În cazul în care, din cauza unei erori sau defecțiuni tehnice a Magazinului Online, prețul Produselor stipulat în Magazinul Online sau în timpul procesului de comandare a Produselor, este în mod vădit eronat raportat la valoarea reală a Produselor, contractul de vânzare la acest preț evident eronat este nul și nu va produce niciun efect juridic, chiar dacă Cumpărătorul a primit confirmarea comenzii transmisă în mod automat. În această situație, Vânzătorul îl va informa fără întârzieri nejustificate pe Cumpărător cu privire la eroare și va trimite Cumpărătorului, la adresa de e-mail a acestuia, o ofertă modificată cu prețul real al Produselor. Oferta modificată se consideră a fi o propunere de încheierea a unui nou contract de vânzare care va fi încheiat la data la care Vânzătorul va primi, la adresa de e-mail specificată în prezentele Termene și condiții, confirmarea Cumpărătorului că a acceptat noile condiții contractuale din oferta modificată. În cazul în care Cumpărătorul refuză oferta modificată și plata prețului a fost deja efectuată, Vânzătorul va returna in contul Cumpărătorului suma plătită, în termen de maximum 7 (șapte) zile lucrătoare de la data la care Cumpărătorul si-a exprimat in mod expres intenția de a i se restitui banii.
6. Livrarea Produselor:
6.1. Adresa de livrare:
Produsele sunt livrate Cumpărătorului la:
- Adresa specificată de Cumpărător în comandă;
- Adresa biroului de expediție desemnat de Cumpărător;
- Adresa biroului de expediție desemnat de transportator, în cazul în care Cumpărătorul nu a putut fi contactat la adresa specificată în comandă.
- La locker-ul easybox indicat de Cumpărător în comandă, dacă firma de curierat are la dispoziție o astfel de modalitate de livrare.
6.2. Alegerea metodei de livrare:
Alegerea metodei de livrare se face în timpul procesului de comandă. Pentru mai multe informații privind expedierea Produselor comandate și tarifele de expediere, vă rugăm să vizitați www.lavonio.ro.
6.3. Costul de livrare:
Costul de livrare a Produselor, în funcție de metoda de livrare, este specificat în comanda Cumpărătorului și în confirmarea de comandă transmisă de Vânzător. În cazul în care Cumpărătorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de Vânzător, toate costurile transportului și riscurile pe perioada transportului revin Cumpărătorului.
6.4. Termenul de livrare:
Vânzătorul va livra Produsele Cumpărătorului-Consumator în termen de 10 zile lucrătoare de la încheierea contractului de vânzare. În cazul comandării mai multor Produse, termenul de livrare poate fi prelungit cu încă 20 de zile lucrătoare, iar Cumpărătorul-Consumator va fi informat în acest sens.
Pentru Cumpărătorii care au calitatea de profesioniști, Produsele vor fi livrate în termen de 15 zile lucrătoare de la încheierea contractului de vânzare. Dacă se comandă mai mult de un articol, termenul de livrare poate fi prelungit cu încă 20 de zile lucrătoare, iar Cumpărătorul profesionist va fi informat în acest sens.
6.5. Predarea Produselor:
Produsele sunt considerate predate Cumpărătorului în momentul în care transportatorul le predă acestuia sau unei persoane desemnate de Cumpărător. În cazul în care Cumpărătorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de Vânzător, Produsele sunt considerate predate în momentul în care Vânzătorul le predă transportatorului respectiv.
6.6. Achiziția de Produse cu Restricții de Vârstă
Pentru plasarea unei comenzi care conține produse cu restricții de vârstă, Cumpărătorul declară pe propria răspundere că respectă prevederile legale la momentul achiziției. Magazinul Online și curierii pot verifica respectarea acestor prevederi la livrare. În cazul nerespectării prevederilor legale, comanda poate fi anulată.
6.7. Taxa de depozitare:
Dacă predarea Produselor nu poate avea loc din culpa Cumpărătorului, Vânzătorul are dreptul la o taxă de depozitare de 10 Lei pentru fiecare zi de depozitare până la predarea Produselor, cu un maxim de 200 Lei.
6.8. Întârzierea livrării din culpa Vânzătorului:
În cazul întârzierii livrării din culpa Vânzătorului, Cumpărătorul poate rezoluționa contractul de vânzare numai dacă Vânzătorul nu își îndeplinește obligația într-o perioadă suplimentară rezonabilă acordată de Cumpărător. Cumpărătorul poate rezoluționa contractul de vânzare fără să acorde Vânzătorului o perioadă suplimentară pentru livrare doar dacă Vânzătorul a refuzat în mod neîntemeiat să execute livrarea sau dacă livrarea la termenul convenit inițial este esențială pentru Cumpărător.
6.9. Returnarea sumelor plătite dacă livrarea nu s-a făcut din culpa Vânzătorului:
În cazul în care livrarea nu s-a efectuat din culpa Vânzătorului, acesta va returna Cumpărătorului toate sumele plătite în temeiul contractului fără întârzieri nejustificate după rezoluțiunea contractului.
6.10. Livrare repetată:
Dacă este necesară livrarea repetată din motive imputabile Cumpărătorului, acesta este obligat să plătească costurile asociate cu livrarea repetată sau cu o altă metodă de livrare.
6.11. Verificarea Produselor la livrare:
La primirea Produselor de la transportator, Cumpărătorul trebuie să verifice integritatea ambalajului și, în caz de defecte, să notifice imediat transportatorul. Dacă ambalajul indică o intruziune neautorizată, Cumpărătorul este obligat să nu accepte Produsele.
6.12. Documentul fiscal:
Vânzătorul emite un document fiscal (factură) către Cumpărător, care va fi trimis la adresa de e-mail a acestuia.
6.13. Transferul proprietății:
Cumpărătorul dobândește dreptul de proprietate asupra Produselor la data la care acestea i-au fost predate, sub condiția plății integrale a prețului de vânzare, inclusiv a costurilor de livrare și de ambalare.
6.14. Răspunderea pentru bunuri:
Răspunderea pentru distrugerea, deteriorarea sau pierderea accidentală a Produselor se transferă Cumpărătorului în momentul preluării Produselor sau în momentul în care Cumpărătorul trebuia să preia Produsele, dar nu a făcut acest lucru din culpa sa.
7. Aria geografica in care pot fi livrate Produsele
7.1. Aria geografică în care Vânzătorul poate livra Produsele este teritoriul României.
7.2. Vânzătorul își rezervă dreptul discreționar de a nu onora comenzile efectuate de Cumpărător care indica locații de livrare situate în afara teritoriului României. În acest cazul, Vânzătorul va restitui prețul Produselor achitat de Cumpărător in termen de maximum 14 zile de la data plații.
8. Dreptul de retragere al Cumpărătorului Consumator
8.1. Prevederile acestei secțiuni referitoare la dreptul de retragere al Cumpărătorului din contractul de vânzare se aplică doar Cumpărătorilor Consumatori astfel cum sunt definiți mai sus, la art. 2.3. pct. ii) din prezentele Termene și condiții.
8.2. Neaplicabilitatea pentru Cumpărătorii Profesioniști:
Pentru evitarea oricărui dubiu, vă aducem la cunoștință că, potrivit dispozițiilor legale în vigoare, dispozițiile prezentei secțiuni referitoare la dreptul de retragere al Cumpărătorului Consumator din contractul de vânzare NU sunt aplicabile comenzilor efectuate de Cumpărătorii Profesioniști astfel cum sunt definiți mai sus, la art. 2.3. pct. i) din prezentele Termene și condiții.
8.3. Dreptul de retragere:
Cumpărătorul Consumator are dreptul de a se retrage din contractul de vânzare, adică de a returna un Produs sau de a renunța la un serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fără a fi necesară invocarea unui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de returnare. Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 34/2014, perioada de returnare a unui Produs sau de renunțare la un serviciu expiră în termen de 14 zile de la:
- ziua în care Consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de Consumator, intră în posesia fizică a Produselor; sau
- în cazul în care Consumatorul comandă printr-o singură comandă bunuri multiple care vor fi livrate separat, ziua în care Consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de Consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun; sau
- în cazul livrării unui bun care constă din mai multe loturi sau piese, ziua în care Consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de Consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun sau a ultimei piese;
8.4. Procedura de retragere
Dreptul de retragere prevăzut de prezenta secțiune se va putea exercita prin completarea online a formularului de retur al Produselor ce se regăsește la adresa www.lavonio.ro.
8.5. Returnarea și rambursarea
Dacă Cumpărătorul Consumator solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal, trebuie să returneze și eventualele cadouri care au însoțit Produsul respectiv. Dacă comanda este achitată, Vânzătorul va rambursa suma în maximum 14 zile de la informarea sa de către Cumpărătorul Consumator asupra deciziei de retragere. Suma va fi returnată astfel:
- în cazul comenzilor achitate cu card bancar -> prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;
- în cazul comenzilor achitate ramburs -> prin restituirea contravalorii produsului în contul bancar indicat de Cumpărătorul Consumator.
8.6. Costurile aferente returnării Produselor
Cumpărătorul Consumator va suporta doar costurile directe legate de returnarea Produselor.
8.7. Amânarea rambursării
Vânzătorul iși rezervă dreptul de a amâna rambursarea sumei până la primirea Produselor returnate sau până la primirea unei dovezi că acestea au fost expediate, în cazul în care nu s-a oferit să recupereze el însuși Produsele (se va lua în considerare data cea mai recentă).
8.8. Starea Produselor returnate
8.8.1. Deoarece Cumpărătorul Consumator nu poate verifica Produsele înainte de încheierea contractului în cazul vânzărilor la distanță, acesta are dreptul de a testa și verifica Produsele în mod similar cu un magazin fizic și de a se retrage din contract. Cumpărătorul Consumator este răspunzător pentru diminuarea valorii Produselor rezultată din manipulări care depășesc limitele necesare stabilirii naturii, caracteristicilor și funcționării acestora. Accesoriile și ambalajul original fac parte integrantă din Produse și trebuie returnate în aceleași condiții. Produsele returnate cu urme de uzură se acceptă retur doar după aducerea lor la conformitate, implicând costuri de igienizare, reparare și recondiționare, valoarea finală fiind stabilită în funcție de costurile de recondiționare sau de diferența dintre valoarea inițială și valoarea de revânzare ca produs recondiționat/resigilat.
8.8.2. Dacă Produsul este returnat într-o stare care nu permite revânzarea ca produs nou (ambalaj deschis, accesorii lipsă, bun deteriorat), ne rezervăm dreptul de a solicita o taxă pentru readucerea Produsului în stadiul inițial sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca resigilat. Alternativ, la solicitarea Cumpărătorului Consumator, îi vom reexpedia Produsul, cheltuielile de livrare fiind suportate de Cumpărătorul Consumator.
8.9. EXCEPTĂRI DE LA DREPTUL DE RETRAGERE:
Potrivit legii, sunt exceptate de la dreptul de retragere în ceea ce privește contractele la distanță și contractele în afara spațiilor comerciale, următoarele:
a) contractele de servicii, după prestarea integrală a serviciilor și, în cazul în care contractul dă naștere unei obligații de plată pentru Consumator, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Consumatorului și după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că își va pierde dreptul de retragere după executarea integrală a contractului de către profesionist;
b) furnizarea de bunuri sau servicii al căror preț depinde de fluctuațiile de pe piața financiară pe care profesionistul nu le poate controla și care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;
c) furnizarea de bunuri confecționate după specificațiile prezentate de Consumator sau personalizate în mod clar;
d) furnizarea de bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
e) furnizarea de bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecție a sănătății sau din motive de igienă și care au fost desigilate de Consumator;
f) furnizarea de bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
g) furnizarea de băuturi alcoolice al căror preț a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile și a căror valoare reală depinde de fluctuațiile de pe piață pe care profesionistul nu le poate controla;
h) contractele în cazul cărora Consumatorul a solicitat în mod special profesionistului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparație sau de întreținere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, profesionistul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de Consumator sau furnizează alte bunuri decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreținere sau de reparație, dreptul de retragere se aplică respectivelor servicii sau bunuri suplimentare;
i) furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
j) furnizarea de ziare, periodice și reviste, cu excepția contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicații;
k) furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Cumpărătorului Consumator şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoștință de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.
9. Garanția legală acordată Cumpărătorilor Consumatori de către Vânzător:
9.1. Prevederile acestei secțiuni nr. 9 se aplică doar Cumpărătorilor Consumatori astfel cum sunt definiți mai sus, la art. 2.3. pct. ii) din prezentele Termene și condiții.
9.2. Toate Produsele vândute în Magazinul Online sunt noi, împachetate în ambalajele originale, provin de la producătorul acestora.
9.3. Produsele îndeplinesc în special următoarele condiții:
a) respectă descrierea, tipul, cantitatea și calitatea și dețin funcționalitatea, compatibilitatea, interoperabilitatea și alte caracteristici prevăzute în contractul de vânzare;
b) corespund scopului special pentru care Consumatorul le solicită, pe care Consumatorul l-a adus la cunoștința Vânzătorului cel târziu în momentul încheierii contractului de vânzare și pe care Vânzătorul l-a acceptat;
c) sunt livrate împreună cu toate accesoriile și cu toate instrucțiunile, inclusiv de instalare, prevăzute în contractul de vânzare;
d) sunt furnizate cu actualizări conform dispozițiilor contractului de vânzare.
9.4. Pe lângă respectarea cerințelor subiective de conformitate prevăzute la art. 9.3. de mai sus, Produsele îndeplinesc următoarele condiții obiective de conformitate:
a) corespund scopurilor pentru care s-ar utiliza în mod normal bunuri de același tip, ținând seama, dacă este cazul, de prevederile legale în vigoare, de standarde tehnice sau, în absența unor astfel de standarde tehnice, de coduri de conduită aplicabile în domeniu și specifice sectorului;
b) după caz, posedă calitatea și corespund descrierii din Magazinul Online;
c) dacă este cazul, sunt livrate împreună cu accesoriile, inclusiv ambalajul, instrucțiunile de instalare sau alte instrucțiuni pe care Consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil să le primească; și
d) respectă cantitatea și dețin calitățile și alte caracteristici, inclusiv în materie de durabilitate, funcționalitate, compatibilitate și securitate, care sunt normale pentru bunurile de același tip și la care Consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, având în vedere natura bunurilor și ținând seama de orice declarație publică făcută de Vânzător sau în numele acestuia sau de alte persoane situate în etapele anterioare ale lanțului de tranzacții, inclusiv de către producător mai ales în anunțuri publicitare sau pe etichetă.
9.5. Vânzătorul nu este ținut să respecte declarațiile publice, în conformitate cu dispozițiile art. 9.4. lit. d) de mai sus, în cazul în care acesta demonstrează cel puțin una din următoarele situații:
a) nu cunoștea și nu ar fi putut, în mod rezonabil, să cunoască declarația publică în cauză;
b) până la momentul încheierii contractului, declarația publică a fost rectificată în același mod sau într-un mod similar celui în care a fost făcută; sau
c) decizia de a achiziționa Produsele nu ar fi putut fi influențată de declarația publică.
9.6. Nu se consideră că există o neconformitate dacă, la momentul încheierii contractului de vânzare, Consumatorul a fost informat în mod explicit că o anumită caracteristică a Produselor nu corespunde cerințelor obiective de conformitate prevăzute la art. 9.4. de mai sus, iar Consumatorul a acceptat în mod expres și separat acest lucru la momentul încheierii contractului de vânzare.
9.7. Orice neconformitate cauzată de instalarea incorectă a bunurilor este considerată ca reprezentând o neconformitate a Produselor în una din următoarele situații:
a) instalarea face parte din contractul de vânzare și a fost realizată de Vânzător sau sub răspunderea Vânzătorului;
b) instalarea, destinată să fie realizată de Consumator, a fost realizată de acesta și instalarea incorectă s-a datorat unor deficiențe în instrucțiunile de instalare furnizate de Vânzător sau, în cazul bunurilor cu elemente digitale, de către Vânzătorul sau furnizorul conținutului digital sau al serviciului digital.
9.8. Vânzătorul răspunde față de Consumator pentru orice neconformitate care există în momentul livrării Produselor și care este constatată în termen de doi ani de la data respectivă.
9.9. Măsurile corective în caz de neconformitate:
9.9.1. În caz de neconformitate, Consumatorul are dreptul de a beneficia de aducerea în conformitate a Produselor, de a beneficia de o reducere proporțională a prețului sau de a obține încetarea contractului în condițiile prevăzute la prezentul articol.
9.9.2. Pentru ca bunurile să fie aduse în conformitate, Consumatorul poate opta între reparație și înlocuire, cu excepția cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune Vânzătorului costuri care ar fi disproporționate, luând în considerare toate circumstanțele, inclusiv următoarele:
a) valoarea Produselor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea;
b) gravitatea neconformității; sau
c) dacă măsura corectivă alternativă ar putea fi executată fără vreun inconvenient semnificativ pentru Consumator.
9.9.3. Vânzătorul poate refuza să aducă în conformitate bunurile dacă reparația sau înlocuirea este imposibilă sau i-ar impune costuri care ar fi disproporționate, luând în considerare toate circumstanțele.
9.9.4. Consumatorul are dreptul fie să obțină o reducere proporțională a prețului, fie să obțină încetarea contractului de vânzare, în oricare dintre următoarele cazuri:
a) Vânzătorul nu a finalizat reparația sau înlocuirea sau Vânzătorul a refuzat să aducă în conformitate bunurile;
b) se constată o neconformitate, în pofida eforturilor Vânzătorului de a o remedia;
c) neconformitatea este de o asemenea gravitate încât justifică o reducere de preț sau dreptul la încetarea imediată a contractului de vânzare;
d) Vânzătorul a declarat că nu va aduce bunurile în conformitate într-un termen rezonabil sau fără inconveniente semnificative pentru Consumator ori acest lucru reiese clar din circumstanțele cazului.
9.9.5. Consumatorul nu are dreptul de a obține încetarea contractului dacă neconformitatea este minoră.
9.9.6. Consumatorii beneficiază de înlocuirea bunurilor în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice.
9.10. Repararea sau înlocuirea Produselor:
9.10.1. Reparațiile sau înlocuirile se efectuează cu respectarea următoarelor condiții:
a) fără costuri;
b) într-un termen rezonabil care nu poate depăși 15 zile calendaristice din momentul în care Vânzătorul a fost informat de către Consumator cu privire la neconformitate și care este stabilit de comun acord, în scris, între Vânzător și Consumator, luându-se în considerare natura și complexitatea bunurilor, natura și gravitatea neconformității și efortul necesar pentru finalizarea reparației sau Produselor;
c) fără vreun inconvenient semnificativ pentru Consumator, ținând seama de natura bunurilor și de scopul pentru care Consumatorul a solicitat bunurile în cauză.
9.10.2. În cazul în care neconformitatea urmează să fie remediată prin repararea sau înlocuirea bunurilor, Consumatorul pune Produsele la dispoziția Vânzătorului. Vânzătorul preia Produsele înlocuite pe propria cheltuială.
9.11. Reducerea de preț:
Reducerea de preț este proporțională cu diminuarea valorii Produselor primite de Consumator în comparație cu valoarea pe care Produsele ar avea-o dacă ar fi în conformitate.
9.12. Încetarea contractului:
9.12.1. Consumatorul își exercită dreptul de a obține încetarea contractului de vânzare printr-o declarație către Vânzător, prin care își exprimă decizia de a obține încetarea contractului de vânzare.
9.12.2. În cazul în care neconformitatea se referă doar la unele dintre Produsele livrate în temeiul contractului de vânzare și există un motiv de încetare a contractului de vânzare, Consumatorul poate obține încetarea contractului de vânzare în raport cu bunurile respective, precum și cu orice alte bunuri pe care Consumatorul le-a achiziționat împreună cu Produsele neconforme, în cazul în care Consumatorului nu i se poate pretinde în mod rezonabil să accepte să păstreze numai Produsele conforme.
9.12.3. În cazul în care Consumatorul obține încetarea contractului de vânzare în ansamblul său sau doar în raport cu unele dintre Produsele livrate în temeiul contractului de vânzare:
a) Consumatorul returnează Vânzătorului Produsele, pe cheltuiala acestuia din urmă;
b) Vânzătorul îi rambursează Consumatorului prețul plătit pentru Produse la primirea Produselor sau a unei dovezi prezentate de Consumator că Produsele au fost returnate;
c) Vânzătorul rambursează Consumatorului suma de bani în conformitate cu lit. b) de mai sus, folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de Consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care Consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina Consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
9.13. Suplimentar garanției legale furnizate de Vânzător, în cazul în care un producător oferă consumatorului o garanție de durabilitate pentru anumite Produse vândute în Magazinul Online pentru o perioadă de timp anume, producătorul răspunde direct față de consumator, pe întreaga perioadă acoperită de garanția de durabilitate, pentru repararea sau înlocuirea Produselor. Orice garanție comercială dă naștere unei obligații juridice pentru garant în condițiile stabilite în certificatul de garanție comercială și în anunțurile publicitare asociate, disponibile în momentul sau anterior încheierii contractului.
Astfel, doar Produsele pentru care producătorul acestora oferă Consumatorului o garanție de durabilitate pentru o perioadă de timp anume vor fi însoțite de un certificat de garanție comercială oferită de producător.
9.14. Vânzătorul nu poate fi tras la răspundere pentru nicio daună, de orice fel, pe care Cumpărătorul sau orice terță parte o poate suferi ca urmare a îndeplinirii de către Vânzător a oricărei obligații prevăzute în contractul de vânzare încheiat cu Cumpărătorul, și nici pentru daunele care rezultă din utilizarea Produselor după livrarea acestora.
10. Garanția acordată Cumpărătorilor Profesioniști de către Vânzător:
10.1. Cumpărătorii Profesioniști își pot exercita drepturile decurgând din eventualele neconformități sau lipsuri ale Produselor în baza dispozițiilor incidente din Codul civil.
11. Forța Majora
11.1. Forța majoră reprezintă acel eveniment exterior și insurmontabil, dincolo de puterea de control a oricăreia dintre pârți, care face imposibilă sau întârzie îndeplinirea de către oricare dintre pârți a obligațiilor contractuale. Forța majoră cuprinde situațiile enumerate mai jos, fără însă a se limita la acestea: război, invazie, acte ale inamicilor străini, mobilizare armată, rechiziții militare sau embargo, rebeliune, revoluție, insurecție, lovitură de stat militară sau civilă, sau război civil.
11.2. Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acțiune a forței majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părților până la apariția acesteia.
11.3. Partea care invocă forța majoră are obligația de a notifica celeilalte părți, imediat și în mod complet, producerea acesteia şi de a lua orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor.
11.4. Dacă forţa majoră subzistă o perioadă mai mare de 30 de zile, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a contractului, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese.
12. Publicitatea. Prezentarea Produselor pe Magazinul Online
12.1. Vânzătorul poate afișa, in paginile sale, reclame la Magazinul Online precum si la Produsele care se comercializează în Magazinul Online. Prin utilizarea Magazinului Online si prin acceptarea Termenelor si condițiilor de utilizare ale acestuia, va exprimați in mod direct acordul de a fi destinatarul acestor comunicări cu caracter comercial.
12.2. Toate informațiile folosite pentru descrierea Produselor afișate în Magazinul Online (imagini statice / dinamice / prezentări multimedia / etc.) nu reprezintă o obligație contractuala din partea Vânzătorului, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare.
13. Legislația aplicabilă
13.1. Produsele oferite de Vânzător prin intermediul Magazinului Online sunt guvernate de dispozitiile legilor romane, cu precadere de Codul civil, Ordonanța de urgenţă nr. 97/2001 privind reglementarea producţiei, circulaţiei şi comercializării alimentelor si toata legislatia inferioara conexa (hotarari, ordine, dispozitii, norme de aplicare, regulamente emise de autoritatile centrale si/sau locale), Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, Ordonanţa nr. 21/1992 privind protecţia Consumatorilor, Ordonanța de urgență nr. 34/2014 privind drepturile Consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, Ordonanța de urgență nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri, Ordonanța de urgență nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii și libertatea de a furniza servicii în România, Legea nr. 365/2002 privind comerțul electronic, Ordinul nr. 72 din 11 martie 2010 privind unele măsuri de informare a Consumatorilor, Directiva 2005/29/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind practicile comerciale neloiale ale întreprinderilor de pe piața internă față de Consumatori.
13.2. In caz de litigiu, se va încerca mai întâi o rezolvare pe cale amiabila, in termen de 30 de zile lucrătoare de la înregistrarea reclamației la Vânzător. În cazul în care nu se poate ajunge la o înțelegere in termenul precizat anterior, litigiile dintre parți se vor supune rezolvării instanțelor judecătorești competente.
14. Proprietatea Intelectuală
14.1. Conținutul și designul prezentului Magazin Online, precum și orice alt material având legătură cu aceasta, trimis către dumneavoastră prin email sau furnizat dumneavoastră prin orice alta modalitate (exempli gratia: articole, design, descriere servicii si orice alte materiale), aparțin Societății și sunt protejate de legislația privind proprietatea intelectuala.
14.2. Nu puteți utiliza, reproduce sau permite nimănui să utilizeze sau să reproducă materialele prezentate în aceast Magazin Online fără a deține o permisiune scrisă, prealabilă din partea LAVONIO S.R.O..
14.3. Nu puteti folosi cadre (frames in sensul limbajului HTML) sau tehnici de incadrare (framing techniques in sensul limbajului HTML) pentru marci, logo-uri, sau alte informatii protejate de legea copyrightului (inclusiv imagini, texte, interfete, formulare) din prezentul Magazin Online, fara a obtine o permisiune scrisa, prealabila, din partea LAVONIO S.R.O..
14.4. Nu puteți folosi logo-ul firmei sau alte proprietăți grafice, sau mărci ca parte a hyperlinkurilor fără a obține o permisiune scrisă, prealabilă din partea LAVONIO S.R.O..
15. Confidențialitate
15.1. LAVONIO S.R.O. vor păstra confidențialitatea informațiilor de orice natură pe care le furnizați.
15.2. Nicio declarație publică, promovare, comunicat de presa sau orice alt mod de dezvăluire către terțe parți nu va fi făcută de Cumpărător cu privire la comanda/contract fără consimțământul prealabil scris al Vânzătorului.